როგორ გავბრუვდეთ ლეგალური ნარკოტიკით


9413kviris-palitraქართულ მედია სივრცე ჟურნალ-გაზეთების ნაკლებობას ნამდვილად არ უჩივის. მრავლადაა მარგალიტებიც, რომლებიც თავს ობიექტური მედიის მექად ასაღებენ და “კომპეტენტური” სტატიებით ცდილობენ საზოგადოებრივი აზრის ფორმირებას. მათ ავიწყდებათ რომ ჟურნალისტის პირდაპირი მოვალეობა სიმართლის თქმა და საზოგადოებისათვის სწორი გზავნილის მიწოდებაა. თუმცა ჟურნალისტებს უჭირთ ზღვარის გავლება ობიექტურ რეალობასა და პირად დამოკიდებულებას შორის. ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ქართული ტაბლოდი “კვირის პალიტრა” შედარებით დაბალანსებულ მედია საშუალებად ითვლება. რაც სამწუხარო ფაქტი უფროა, ვიდრე სასიხარულო. ამ გაზეთის კითხვისას, მე როგორც რიგით მოქალაქეს მიჩნდება განცდა, თითქოს ვკითხულობ ბლოგერის ჩანაწერებს, რომელიც პირადი მოსაზრებებით ავიწროებს სტატიის ღირებულებას.. ბუნებრივია, ეს არ ეხება ყველა პუბლიკაციას.
10 სექტემბრის “კვირის პალიტრის” რუბრიკა პოლიტიკას თუ გადახედავთ აღმოაჩენთ სტატიას, რომელიც გიგი უგულავას განიხილავს დამამცირებელ კონტექსტში.
მეტი თვალსაჩინოებისათვის შემოგთავაზებთ ამონარიდებს, სტატიიდან:
“გიგი ბატონო, ცოტა ხნის წინ პრემიერ-მინისტრს მიმართე, გირჩევთ, დამაკავოთო. ამბობენ, მაგ დროს “ნიჩურტა” ჰქონდაო და მართალია?”
“ამ საუბარში ჩამოგვაღამდა და წავიდა თავის გზით ჩემი სტუმარი. იმედია, უკმაყოფილო არ იქნებოდა. მართალია, სტრიპტიზიორები ვერ დავახვედრე, მაგრამ კარგი ქართული სიტყვითა და წითელი ღვინით კი გავუმასპინძლდი.”
დიდი ხანია ვფიქრობ და”ქალაქის მერს ხომ არ სჯობს “ქალაქის დარეჯანი” ან “ქალაქის მარო” ეწოდოს? სხვა თუ არაფერი, ქართულად მაინც ჟღერს.
6634gigi_2172
სიმართლე გითხრათ ირონიით გაჯერებული სტატიების წერა მეც სიამოვნებას მანიჭებს, თანაც მაშინ როცა ჩემ სიმართლეში დარწმუნებული ვარ, მაგრამ ეს არ ნიშნავს დავივიწყო მარტივი ჭეშმარიტება – მე ვარ ჟურნალისტი, მე ავსახავ რეალობას და არა ყურმოკრულ ამბებს. ჩემი პირადი შეხედულების დაფიქსირება თავისუფლად შემიძლია სოციალურ ქსელში ან საკუთარ ბლოგზე. საზოგადეობას კი უნდა მიეცეს საშუალება თვითონ გამოიტანოს დასკვნა. სწორედ ამიტომ ნუ გავხდებით უნებლიე ლეგალური ნარკოტიკების მსხვერპლი და ერთხელ და სამუდამოდ ჩვენივე ქმედებებით ხელი შევუწყოთ თავისუფალი, ობიექტური, კრიტიკულ აზროვნებაზე დამყარებული მედიის განვითარებას.


5 responses to “როგორ გავბრუვდეთ ლეგალური ნარკოტიკით

  • ketusi.com

    შენც ცალმხრივი სამართლიანობის ძიება გამოგდის….
    რატომ არ ახსენე მაშინ droni.ge, presa.ge და მსგავსი პროვოკაციური გამომცემლობები, რომლებიც მარაზმშიც კი გადადიან ადამიანების ლანძღვის მხრივ?
    არ სეიძლება ამგვარი შერჩევიტი სამართალი რომ გაქვს, ნწ, არ არის ეს “ჭეშმარიტება – მე ვარ ჟურნალისტი, მე ავსახავ რეალობას და არა ყურმოკრულ ამბებს”

  • teennewson

    ქეთუსი, მე ინტერნეტ გამოცემებზე არ მაქვს საუბარი. ამ სტატიაში მიმოვიხილავ, მხოლოდ გაზეთის კონკრეტულ სტატიას, სხვა არაფერს. სხვა სტატიაში, სხვა გაზეთის კონკრეტულ სტატიას განვიხილავ. და, რა არ არის ჭეშმარიტება? ის რომ ჟურნალისტმა რეალობა უნდა ასახოს და არა გადაუმოწმებელი ჭორები?

    • ketusi.com

      და 12 დეკემბერს გაგახსენდა 10 სექტემბრის სტატია? და “რეალობა უნდა ასახოსო” რომ იძახი, ოდნავ სარკასტულად არის გადმოცემული სტატიაში, მაგრამ ის, რომ სტრიპ– ბარებში ატარებდნენ დროს და ჩვენს ფულს ხარჯავდნენ, მგონი მარტო სენ არ იცი ამ ‘ჭეშმარიტების’ შესახებ :))))

      და კარგი, დაველოდები, როდის დაწერ სხვა სტატიის შსახებ…..

  • teennewson

    აი, ნახე ეს სტატია კვირის პალიტრაში და იგემებ სარკაზმის გემოს. მე არ მითქვამს, რომ უგულავა სტრიპტიზ ბარში არ ხარჯავდა ფულს. უბრალოდ, მე მიმაჩნია, რომ საინფორმაციო გაზეთის ჟურნალუსტი, რუბრიკა – პოლიტიკაში ასე არ უნდა წერდეს. ჩვენი პოლიტიკური შეხედულება არ უნდა გახდეს, ჩვენივე თვალების დახუჭვის მიზეზი.

  • teennewson

    მე რომ დამეპირებინა ქართლი მედიის ანალიზი. ბუნებრივია, ეს სტატია არ გამოდგებოდა, რადგან ცალსახაა. უბრალოდ, ახალ ამბებში, კონკრეტული დავალება მქონდა. უნდა გამერჩია რომელიმე სტატია და მეც ავდექი და გავარჩიე. შემდეგ კვირას, რეზონანსის რომელიმე სტატიის მიმოხილვას დავდებ.

დატოვე კომენტარი

Entertainment

What’s good, bad and happening, from pop culture to high culture

ninia's

,,ისეთი სიტყვა მინდა დავწერო, შენ რომ გაიგებ"

ქრისტინას ბლოგი

ქრისტინას ბლოგი

gabo.blog

გოჩა გაბოძე

teen news about all

ერთი შემაძრწუნებლად საინტერესო ბლოგი :)